ایجاد ترانک بین گیتوی‌های FXO نیوراک و مرکز تماس نرم افزاری ایزابل به معنای ایجاد ارتباط بین این دو سیستم است. این ارتباط به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق گیت وی های FXO نیوراک به مرکز تماس نرم افزاری ایزابل وارد شوند و با مشتریان یا همکاران خود ارتباط برقرار کنند. این اتصال به بهبود کیفیت و کارایی ارتباطات تلفنی کمک می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت موثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

مطالعه نماید: مرکز تلفن

تنظیمات گیت وی نیوراک mx8

تنظیمات گیت وی (VoIP Gateway) نیوراک MX8 بستگی به محیط و شرایط مورد استفاده خود دارد. اما به طور کلی، مراحل تنظیم یک گیت وی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

تنظیمات شبکه: شامل تنظیمات IP ،subnet mask،gateway و DNS برای اتصال به شبکه و اینترنت.

تنظیمات SIP: این شامل تنظیمات SIP server ،SIP username ،password و دیگر پارامترهای مربوط به اتصال SIP است.

تنظیمات کدک‌ها (Codecs): انتخاب و فعال‌سازی کدک‌های مورد استفاده برای انتقال صدا.

تنظیمات اتصال به سیستم تلفنی: این شامل تنظیمات اتصال به سیستم تلفنی مانند اتصال به PBX یا سیستم‌های تلفنی دیگر است.

تنظیمات امنیتی: اعمال تنظیمات امنیتی مانند اعتبارسنجی و رمزنگاری برای افزایش امنیت اتصالات.

تنظیمات انتقال ترافیک: تنظیمات مربوط به انتقال ترافیک VoIP از طریق گیت وی به سایر شبکه‌ها.

دقت داشته باشید که در سری های MX8A/HX4E پورت wan دستگاه به سویچ شبکه متصل گردد.

wan_1

1-سپس وارد بخش PBX configuration شده و بر روی TRUNK کلیک میکنیم. در این قسمت بر روی Add Sip Trunk کلیک میکنیم:

1_4

2-سپس یک ترانک مطابق با شکل زیر ایجاد میکنیم:

2_4

3-حال برای مسیر دهی تماس های ورودی به بخش INBOUND ROUTE مراجعه می کنیم.تنظیمات را مطابق شکل زیر انجام می دهیم.در این سناریو مسیر تماس ورودی ما بر روی یک داخلی تنظیم شده است:

3_4

4-حال برای مسیر دهی تماس های خروجی وارد بخش OUTBOUND ROUTE شده و تنظیمات را همانند شکل زیر ایجاد میکنیم:

4_3

5-وارد پنل وب گیت وی شده و در بخش Basic>SIP تنظیمات را مطابق با شکل زیر انجام می دهیم:

5_4

6-وارد بخش TRUNK شده و برای پورت های گیت وی نام ترانکی که در سرور ساخته ایم را وارد میکنیم:

6_2

7-در بخش FEATURE تنظیمات را مطابق با شکل زیر وارد میکینم.دقت داشته باشید که به تعداد خط های شهری که به دستگاه متصل میکنید تنظیمات پورت های آن نیز باید تکمیل گردد:

7_2

8-در بخش ROUTING TABLE میبایست یک ROUTE بنویسیم تا تماس های خروجی به سمت خط شهری هدایت شوند:

8_1

9-درصورتی که تنظیمات را مطابق با موارد بالا انجام داده باشید بایستی وضعیت پورت های گیت وی در بخش CALL STATUS به حالت REGISTERED تغییر کرده باشد.چناچه با انجام موارد بالا وضعیت خطوط به حالت SERVER NOT RESPONSE تغییر کرده باشد وارد پنل وب سرور شده و در بخش   SUCURITY>FIAL2BAN>BANNED IP گیت وی را UNBAN میکنیم.

9_1

اتصال گیت وی نیوراک به ایزابل

اتصال گیت وی نیوراک به ایزابل (Asterisk) به معنای اتصال یک گیت وی (VoIP Gateway)  نیوراک به سیستم تلفنی مبتنی بر نرم‌افزار Asterisk است. Asterisk یک نرم‌افزار متن‌باز و سیستم تلفنی IP است که به عنوان یک سیستم تلفنی مرکزی (PBX) عمل می‌کند و قابلیت‌های مختلفی برای مدیریت تماس‌های صوتی و تصویری ارائه می‌دهد.

با اتصال گیت وی نیوراک به ایزابل، شما می‌توانید از تمامی قابلیت‌های گیت وی برای اتصال به شبکه تلفنی IP استفاده کنید و به عنوان یک دروازه اتصال VoIP به سیستم تلفنی Asterisk استفاده نمایید. این اتصال به شما امکان می‌دهد تا از تمامی مزایای استفاده از گیت وی برای ارتباطات VoIP بهره‌مند شوید و از قابلیت‌های مدیریتی و امکانات پیشرفته Asterisk برای مدیریت تماس‌ها استفاده کنید.

برای ایجاد اتصال گیت وی نیوراک به ایزابل، باید تنظیمات مناسبی را در هر دو سیستم انجام دهید تا اتصال VoIP بین آنها برقرار شود. این شامل تنظیمات SIP، انتخاب کدک‌ها، تنظیمات امنیتی و دیگر تنظیمات مربوط به اتصال VoIP است.

بیشتر بخوانید: مرکز تلفن اتصال صوت

 

کانفیگ fxs نیوراک

کانفیگ FXS نیوراک به مجموعه‌ای از تنظیمات و پیکربندی‌ها گفته می‌شود که برای اتصال و پیکربندی پورت‌های FXS (Foreign Exchange Station) یا خطوط تلفن آنالوگ در گیت وی نیوراک استفاده می‌شود. پورت‌های FXS به طور عمومی برای اتصال گوشی‌های تلفن آنالوگ یا دستگاه‌های تلفنی مانند فکس‌ها و دستگاه‌های تلفنی استفاده می‌شوند.

با استفاده از کانفیگ FXS در گیت وی نیوراک، می‌توانید پورت‌های FXS را به شبکه VoIP و سیستم تلفنی IP متصل کرده و از آنها برای اتصال تلفن‌های آنالوگ و دستگاه‌های تلفنی سنتی به شبکه VoIP استفاده کنید. این کانفیگ شامل تنظیمات مربوط به پروتکل‌های VoIP مانند SIP یا H.323، تنظیمات کدک‌ها، تنظیمات امنیتی، مدیریت تماس‌ها و دیگر تنظیمات مورد نیاز برای اتصال و استفاده از تلفن‌های آنالوگ است.

با انجام کانفیگ FXS در گیت وی نیوراک، شما قادر خواهید بود تا تلفن‌های آنالوگ خود را به شبکه VoIP متصل کرده و از مزایای ارتباطات VoIP مانند هزینه کمتر تماس، امکانات پیشرفته مدیریت تماس و انعطاف‌پذیری بیشتر استفاده کنید.

 

تفکیک تماس خروجی در نیوراک

در گیت وی نیوراک، تفکیک تماس خروجی به معنای تنظیم و پیکربندی تماس‌هایی است که از گیت وی به خارج از شبکه VoIP (مثلا به شبکه تلفن عمومی) ایجاد می‌شود. این تماس‌ها ممکن است به شماره‌های ملی یا بین‌المللی، شماره‌های داخلی شبکه تلفن عمومی یا دیگر شماره‌های خارجی متصل شوند. تفکیک تماس خروجی در گیت وی نیوراک به شما این امکان را می‌دهد که تماس‌های خروجی را بر اساس شماره‌های مقصد، کدک‌های استفاده شده و سایر ویژگی‌های مرتبط، مدیریت کنید.

برای تفکیک تماس خروجی در گیت وی نیوراک، شما باید از تنظیمات مربوط به پروتکل‌های VoIP مانند SIP، تنظیمات امنیتی، تنظیمات کدک‌ها و سایر تنظیمات مرتبط با تماس‌های خروجی استفاده کنید. این تنظیمات به شما امکان می‌دهند تا تماس‌های خروجی را بر اساس نیازهای خود تنظیم کرده و مدیریت کنید.

 

سخن پایانی

ایجاد ترانک بین گیت وی‌های FXO نیوراک و مرکز تماس نرم‌افزاری ایزابل می‌تواند به شما امکان ارتباط با استفاده از فناوری VoIP و امکانات پیشرفته مرکز تماس نرم‌افزاری را فراهم کند. این اتصال به شما اجازه می‌دهد که از امکانات VoIP و تلفن‌های آنالوگ به صورت همزمان استفاده کنید و ارتباطات تلفنی خود را بهبود بخشید. با پیکربندی صحیح ترانک بین این دو سیستم، می‌توانید از امکانات تماس‌های ورودی و خروجی VoIP و تلفن‌های آنالوگ به صورت همزمان بهره‌مند شوید و ارتباطات تلفنی خود را بهبود بخشید.

 

سوالات متداول


1. چگونه می‌توانیم ترانک بین گیت وی‌های FXO نیوراک و مرکز تماس نرم‌افزاری ایزابل را پیکربندی کنیم؟ 
برای پیکربندی ترانک بین گیت وی‌ها و مرکز تماس نرم‌افزاری ایزابل، شما باید از پنل مدیریت گیت وی و مرکز تماس نرم‌افزاری استفاده کرده و تنظیمات مربوطه را انجام دهید. 

 

2. آیا می‌توانیم از تماس‌های ورودی و خروجی VoIP و تلفن‌های آنالوگ به صورت همزمان استفاده کنیم؟ 
بله، با ایجاد ترانک بین گیت وی‌های FXO و مرکز تماس نرم‌افزاری ایزابل، شما می‌توانید از تماس‌های ورودی و خروجی VoIP و تلفن‌های آنالوگ به صورت همزمان و هماهنگ استفاده کنید.

 

3. چه نکاتی باید در نظر داشته باشیم تا اتصال بین گیت وی‌ها و مرکز تماس نرم‌افزاری به خوبی عمل کند؟ 
برای اتصال به خوبی بین گیت وی‌ها و مرکز تماس نرم‌افزاری، باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات SIP Trunk درست انجام شده باشد، شبکه و اتصالات اینترنتی مناسب باشند و تنظیمات کدک‌ها و پروتکل‌های صحیح برای ارتباط VoIP انجام شده باشد.
 

 

مرجع مقاله:نت استاک