ایران امروز شاید تفاوتی آشکار با سال‌های قبل از انقلاب و حتی دهه گذشته داشته باشد، رشد جهانی در ایران نیز به‌خوبی تأثیرگذار بوده و اکنون نمی‌توان ایران را منهای دنیای پیرامونش تصور کرد، صنعت مد نیز از این موضوع مستثنا نبوده و شاهد تفاوتی چشمگیر در ایران در قبال این صنعت هستیم، روزبه‌روز به تعداد مال‌ها و فروشگاه‌های پوشاک افزوده می‌شود و تهران را می‌توان به‌عنوان یک بازار نوظهور در بین کشورهای Emerging market در نظر گرفت. این بازار نوظهور برای بسیاری از کشورهای موفق این صنعت جذاب بوده تا جایی که در مدت‌زمان همکاری من با برندهای ایتالیایی و اسپانیایی این بازار یک‌مهره اصلی در آینده فروش محصولات مد در خاورمیانه به شمار می‌رود.
تعدد شعبات و فروشگاه‌ها، نیازمند ارتباطات و مدیریت هدفمند و مؤثر خواهد بود. در ادامه مؤثرترین روش ارتباطات غیرحضوری را در صنعت مد و پوشاک با استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس شوکا، بررسی خواهیم کرد.

• فراهم کردن امکان حضور مجازی افراد مطرح در صنعت مد و برند در افتتاحیه‌های فروشگاه‌ها، یا کمپین‌ها و ایونت ها
مالکان برندهای غیر ایرانی به علت مشغله حتی توان حضور در مراسم‌ها فروشگاه‌های متعلق به خود در کشور خود را هم ندارند لذا به‌صورت ویدئو کنفرانس در مراسم‌های این‌گونه شرکت می‌کنند. حضور این افراد چه به‌صورت حضوری و چه مجازی اعتبار خاصی به مراسم‌ها خواهد بخشید.

 

• ارتباط مؤثر و بهینه با فروشگاه‌ها

ارتباط با شعب، آموزش پرزنت البسه، چینش فروشگاه و … ارتباطات مؤثری را بین فروشگاه‌ها و شعبات رقم خواهد زد. همچنین راهنمایی مشتریان برای استفاده از موجودی کالای سایر فروشگاه‌ها از این طریق بسیار سریع‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود.

 

• امکان ارتباط مستقیم ویدئویی عامه مشتریان و یا مشتریان VIP با مراکز تماس ویدئویی

شوکا (شبکه ویدئو کنفرانس ایران) با امکان ارائه سرویس مرکز تماس ویدئویی می‌تواند راهکار مناسبی برای ارتباط مشتریان با مرکز تماس و فروشگاه‌ها به‌صورت یک ارتباط مؤثر ویدئویی را برقرار سازد تا میزان رضایت مشتریان را افزایش داده و تجربه‌ای جدید از ارتباطات را برای ایشان رقم بزند.

 

• پخش زنده ایونت ها و رونمایی‌ها یا گزارش از نحوه عرضه و تخفیف ها

نمایش استقبال از فروشگاه‌ها، پوشش اخبار تخفیف ها برای جامعه مشتریان وفادار و سایر مشتریان انگیزه حضور و یا سفارش زودتر از موعد برنامه‌ریزی‌شده در فروشگاه‌ها افزایش می‌دهد. شوکا می‌تواند با استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس امکان پخش زنده رویداد های شما را فراهم نماید.

 

• پوشش گسترده کنفرانس های خبری

• امکان ارتباط مؤثر سازمانی با پرسنل در تمامی نقاط

آموزش امری انکار نشدنی برای شاغلین و فروشندگان در صنعت مد و پوشاک است. امکان آموزش غیرحضوری با استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس  می‌تواند همواره نیروهای کار شما را ورزیده، آماده و همگام با دانش و اطلاعات روز نگه دارد.

 

• امکان آزمون و مصاحبه نیروی کار ستادی از راه دور
حتماً تمایل دارید نیروی کار فروشگاه‌های برند شما در سراسر ایران با تائید مستقیم خودتان استخدام شوند. شما به‌آسانی می‌توانید جلسات مصاحبه و استخدام را با فناوری ویدئو کنفرانس برگزار نمایید.

• کمک به اهداف مجموعه در خصوص استفاده از تکنیک‌های نوین برای خدمت به مشتری

• فراهم شدن امکان آموزش‌های گسترده توسط استادان داخلی و یا بین‌المللی برای تمامی اعضای دخیل از تولید تا عرضه (کارکنان و مدیران فروشگاه‌ها و ستاد و …)

ارتباط با شرکا، نساجی ها، کارگاه، کارخانه، واردکننده‌ها، تأمین‌کننده‌ها، برندها و … بدون نیاز به سفرهای داخلی و یا خارج کشور با برگزاری جلسات مجازی توسط سرویس جلسات مجازی شوکا به‌صورت ویدئو کنفرانس، نقش تعیین‌کننده‌ای در گسترش روابط، هماهنگی‌ها، پیشگیری از اشتباهات و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری در صنعت مد و پوشاک خواهد داشت.

• امکان شو Dresscode برای سازمان‌ها و ادارات
سفارش‌های سازمانی پروسه‌ای طولانی برای انتخاب و تائید دارند. با فناوری ویدئو کنفرانس، مدیران و پرسنل سازمان می‌توانند به‌راحتی از شوی لباسی اختصاصی بهره‌مند شده و در یک نظرسنجی مستقل و آنلاین لباس یا لباس‌های موردنظر خود را انتخاب کرده و پروسه انتخاب لباس ازنظر ظاهر و رنگ و … را به حداقل زمان ممکن کاهش دهید. این امر علاوه بر رضایت مشتری، امکان ثبت سفارش برای برند پوشاک شما تا چند برابر افزایش می‌دهد.

منبع مقاله : نت استاک