بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR

با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR شما می توانید به آسانی و در کمترین زمان ممکن شبکه چند قسمته خود را به یک زیرساخت مجهز تجهیز کنید. شبکه کردن به کمک این ماژول به شما کمک می کند تا در هر لحظه بتوانید در کمترین زمان ممکن داده های خود درون شبکه منتقل کنید.
در بین تجهیزات شرکت سیسکو، برخی از سخت افزارها به منظور ایجاد زیرساخت های بهتر برای یک شبکه درون سازمانی طراحی شده اند. این تجهیزات که بیشتر با اسم ماژول فیبر نوری شناخته می شوند، به شما این امکان را می دهند تا بتوانید شبکه های چند بخشی LAN را با ارتباط سریع تر بین سوییچ ها بهبود ببخشید و ظرفیت شبکه خود را به مرور زمان گسترده تر کنید. شما می توانید با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR و خرید آن، محیط انتقال داده های خود درون شبکه را بین دو سوییچ مختلف بهبود ببخشید و با این روش مدیریت بهتری بر روی داده های خود داشته باشید.

 

معرفی و بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR به صورت کامل
سیسکو به عنوان یکی از بهترین و قوی ترین شرکت های تولیدکننده در حوزه لوازم شبکه در جهان به شمار می رود. با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR شما می توانید در صورت نیاز به ایجاد یک شبکه چند سوییچه و ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف یک شبکه از این نوع ماژول به کمک فیبر نوری استفاده کنید. در اصل برد اصلی این ماژول در حدود 300 متر است و برای ساخت شبکه های LAN و محلی کاربرد زیادی دارد.


این ماژول در اصل کوچکترین محصول در بین ماژول های فیبر نوری شناخته می شود و از نوع SFP+ است، یکی از ویژگی های جالب و مهم این محصول، قابلیت استفاده به صورت Hot Swappable است و به شما کمک می کند تا بتوانید در هنگام راه اندازی شبکه بدون نیاز به خاموش کردن سوئیچ و در صورت احتیاج به آسانی آن را از شبکه حذف کنید یا آن را جایگزین کنید و از آن می توانید برای ایجاد ارتباط بین چند شبکه مختلف به کمک سوئیچ ها استفاده کنید. زیرا سرعت انتقال داده ها به کمک فیبرهای نوری بسیار زیاد است و سبب می شود تا شما در هنگام ارسال داده ها به شبکه های مختلف با مشکلاتی مانند از بین رفتن داده ها یا ایجاد وقفه روبرو نشوید.


معرفی و بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR
این محصول به دلیل استفاده از پورت SFP+ برای ارتباط بهتر استفاده می کند و به همین دلیل می تواند تا فاصله 300 متری، داده های شما را با حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند. همچنین در هنگام لینک کردن دو سوئیچ بهم، می توانید از رابط های 10GBASE X2، XENPAK   GBASE 10 و GBASE XFP 10 نیز می توانید استفاده کنید.

معرفی و بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR به صورت کامل
این محصول می تواند در هنگام استفاده به صورت MMF از حداقل طول پیوند 26 متری استفاده کند و در حالت های OM3 و OM4 به ترتیب داده های شما را تا 300 الی 400 متر منتقل کند که نشان دهنده کیفیت بالا و توانایی انتقال داده این محصول می باشد. با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR متوجه خواهید شد که این رابط برای استفاده در شبکه های مختلف طراحی شده است و با بیشتر سوییچ های موجود در بازار به دلیل وجود استاندارد کنترل کیفیت یا همان ID سازگار است. همچنین این محصول به دلیل ابعاد کم خود به آسانی بر روی هر نوع شبکه ای قابل استفاده است و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بدون نیاز به تنظیمات اضافه نیز، زیرساخت شبکه خود را بهبود ببخشید.
این محصول 75 گرم وزن دارد و ابعاد آن در حدود 5 * 56.5 * 13.4 میلی متر است و برای استفاده در هر شبکه ای مناسب است. این ماژول برای استفاده از کانکتور Dual-LC بهره می برد و طول موج آن برابر با 580 نانومتر است. به منظور بهبود عملکرد این دستگاه و کاهش بروز مشکل، دمای کاری آن نیز بین 0 تا 70 درجه سانتی گراد قرار گرفته است و در برابر نویز بسیار مقاوم است.

معرفی و بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR به صورت کامل
از بین تمام محصولات شرکت این شرکت، ماژول سیسکو SFP-10G-SR به شما کمک می کند تا بدون نیاز به فضای اضافه و بدون نیاز به قطع کردن شبکه یا بدون ایجاد وقفه آن را از شبکه خود خارج کنید. این ماژول بیشتر در محیط هایی که نیاز به ارتباط چند شبکه مختلف وجود دارد، استفاده می شود و در محیط های سازمانی و شبکه های LAN درون سازمانی کاربرد فراوانی دارد.
از ویژگی های دیگری که با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR می توانید در این محصول مشاهده کنید، قابلیت استفاده آسان از آن در شبکه های سیسکو است. این محصول با تمام سوئیچ ها و تجهیزات شرکت سیسکو همخوانی دارد و حتی از کابل های مخصوص فیبرنوری این شرکت نیز می توانید استفاده کنید.

https://tmgmatrix.cisco.com/

قیمت ماژول SFP-10G-SR
با توجه به گزارش CRM بسیاری از مشتریانی که برای اطلاع از قیمت ماژول SFP-10G-SR تماس می گیرند ، سوالی می پرسند که ما هم اکنون به آن پاسخ می دهیم . قیمت اصلی یا قیمت SFP-10G-SR در لیست قیمت جنرال سیسکو 1109 دلار می باشد ولی با توجه تخفیف هایی که بسیاری از پارتنر های طلایی سیسکو روی قیمت ماژول سیسکو SFP-10G-SR دارند می توان تا سقف 85 درصد ارزانتر این محصول را در کشور هایی مانند چین ، لهستان ، تایوان و استرالیا خرید کرد. ولی سوال اصلی اینکه چرا فروشنده های سیسکو این محصول را در ایران با قیمت های نازلتری به فروش می رسانند . این سوال را در بخش بعدی پاسخ خواهیم داد. 


خرید ماژول SFP-10G-SR
برای خرید ماژول SFP-10G-SR کافیست به فروشگاه های آنلاین مختلفی در ایران سر بزنید تا بتوانید با قیمت ، گارانتی و بسته بندی های مختلف آن را پیدا کنید . در بخش قبلی اشاره کردیم که بسیاری از فروشنده های سیسکو در زمان خرید ماژول سیسکو SFP-10G-SR با قیمت های بسیار پایین تری نسبت به فروش این محصول اقدام می کنند. دلیل اصلی این است که هیچ یک از ماژول های آکبند موجود در بازار اورجینال یا تائید شده توسط شرکت سیسکو نیستند . این ماژول ها به صورت OEM و توسط کمپانی های دیگری و در کیفیت های مختلفی ساخته می شوند. کیفیتی که حتی ممکن است گاها برابر و یا بهتر از محصول اورجینال نیز باشد. 
بهترین شیوه برای خرید ماژول سیسکو SFP-10G-SR در ایران دریافت گارانتی برای محصولات OEM می باشد. فروشگاه نت استاک یکی از عرضه کنندگان انواع ماژول های سیسکو در ایران ، تمامی محصولات خود را با یکسال گارانتی تعویض عرضه می نماید.


مشخصات فنی ماژول SFP-10G-SR

لیست تجهیزاتی که از ماژول SFP-10G-SR پشتیبانی می کند : 


●  7600 Series Router
●  ASR 901
●  ASR 903
●  ASR 1000 Series Router
●  ASR 9000 Series Router
●  ASR 9000v Series Router
●  Catalyst 2350 and 2360 Series Switches
●  Catalyst 2960-S, 2960-X, and 2960-XR Series Switches
●  Catalyst 3100 Blade Switches
●  Catalyst 3560, 3560-E, and 3560-X Series Switches
●  Catalyst 3750, 3750-E, and 3750-X Series Switches
●  Catalyst 3850 Series Switches    ●  Catalyst 4500 and 4500-X Series Switches
●  CRS Router
●  MDS 9000
●  ME 4500
●  ME 4900NCS 6000 Series Router
●  Nexus 2000, 3000, and 4000 Series Switches
●  Nexus 9000 and 9500 (modular) Series Switches
●  RF Gateway Series
●  SCE 8000
●  Shared Port Adapter (SPA)
●  Unified Computing System (UCS) Switches

 

دیگر ماژول های پرکاربرد سیسکو : 

ماژول GLC-T

ماژول SFP-10G-LR

ماژول GLC-LH-SM