سیستم پیجینگ اکسیس (Axis) یکی از سیستم‌های عالی و یکپارچه برای پیجینگ، ارتباطات داخلی، اعلام هشدار و سیستم‌های ارتباطی مبتنی بر IP آدرس است. سیستم‌های پیجینگ اکسیس برای محیط‌های عمومی طراحی شده‌اند و به خاطر بهره‌گیری از ارتباطات دیجیتالی خود به شما امکانات بی نظیری را برای هدایت، یکپارچه‌سازی، ارتباطات درون سازمانی، ارتباطات عمومی، بهره‌گیری از نرم‌افزارهای پاسخگویی و اطلاعاتی و نیز بهره‌گیری از نرم‌افزارهای طرف ثالث(third party) را فراهم می‌آورند.

بیش از 30 سال است که Axis در صنعت شبکه و امنیت پیشگام بوده است. امروز، پیشرفت ما محصولاتی که نیازهای مشتریان ما را پیش بینی می کنند و برآورده می کنند در سراسر جهان فروخته می شوند. شرکای ما و مشتریان تصمیم می‌گیرند با ما همکاری کنند، زیرا ما از طریق فناوری‌ها و نوآوری‌های خود ارزش منحصربه‌فردی را به آن اضافه می‌کنیم.
محصولات اینترکام تحت شبکه و اسپیکر سقفی تحت شبکه Axis برای استفاده در شبکه اترنت طراحی شده است و برای دسترسی به آدرس IP نیاز دارد. اکثر شبکه ها دارای یک سرور DHCP هستند که به طور خودکار آدرس های IP را به دستگاه های متصل اختصاص می دهد. اگر شبکه شما سرور DHCP ندارد، محصول Axis از 192.168 استفاده می کند. 0.90 به عنوان آدرس IP پیش فرض است.

 

درباره ارتباطات محور

Axis با ایجاد راه‌حل‌هایی برای بهبود امنیت، دنیای هوشمندتر و امن‌تری را ممکن می‌سازد و عملکرد تجاری به عنوان یک شرکت فناوری شبکه و رهبر صنعت، Axis راه حل هایی را در زمینه نظارت تصویری، کنترل دسترسی، اینترکام تحت شبکه و صدا ارائه می دهد بنابراین آنها توسط برنامه های کاربردی تجزیه و تحلیل هوشمند افزایش یافته و توسط آن پشتیبانی می شوند.
 

جهت ورود به صفحه محصولات سیستم پیجینگ اینجا کلیک کنید. 


در این مقاله ما به بررسی دقیق سیستم‌ پیچینگ ساخته شده توسط شرکت اکسیس (Axis) می‌پردازیم و می‌بینیم که این سیستم‌ها چطور به مدیریت، ارتباطات و هماهنگ کردن فضاهای عمومی و خصوصی ما کمک می‌کنند.

 

بیشتر بدانیدفروش تجهیزات پیجینگ


مشخصات سیستم پیچینگ اکسیس

همه مدیران بخش‌های عمومی به اهمیت ارتباطات پویا، چندوجهی، فراگیر و در عین حال آسان واقف هستند. آنچه که در ادامه درباره مشخصات سیستم پیجینگ اکسیس به مطالعه آن‌ها می‌پردازیم همه شاخص‌هایی که در بالا به آن اشاره شد را به خوبی پوشش می‌دهد.


شرکت اکسیس (Axis) یک تولید کننده سوئدی است که تخصص زیادی در زمینه تولید تجهیزات ارتباطی دارد. محصولات این شرکت شامل طیف گسترده‌ای از تجهیزات ارتباطی می‌شوند که به تمام نقاط دنیا نیز صادر می‌شوند. یکی از مهمترین مشخصات سیستم پیجینگ اکسیس بهره‌گیری از سیستم Public Address (PA) است که به عنوان آدرس‌دهی عمومی شناخته می‌شوند. این کار سبب می‌شود که بتوان یک سیستم اطلاع رسانی را با امنیت کامل در سطح‌های دسترسی مختلف توسعه داد و تعداد قابل توجهی از دیوایس‌ها را به آن متصل کرد.

 

سیستم پیجینگ مبتنی بر IP

سیستم‌های پیجینگ اکسیس از آدرس‌دهی مبتنی بر IP نیز استفاده می‌کنند. با این کار شما می‌توانید به راحتی تعداد قابل توجهی از دیوایس‌ها و ابزارها را به شبکه ارتباطی خودتان اضافه کنید و همچنین به راحتی ارتباطات بین آن‌ها را نیز تامین کنید. با بهره‌گیری از آدرس‌دهی شبکه بر اساس IP سیستم پیجینگ اکسیس این قابلیت را پیدا می‌کند که بتواند به خوبی با تمام سیستم‌ها در تماس و تعامل قرار گیرد. همچنین با بهره‌گیری از IP آدرس‌ها امکان پیکربندی شبکه از طریق ایستگاه مرکزی فراهم می‌آید. رمزنگاری ارتباطات، مدیریت توزیع داده و ارتباطات و نیز کنترل دقیق هر کدام از دیوایس‌ها با استفاده از ارتباطات دیجیتال و IP آدرس‌ها در پیجینگ‌های اکسیس فراهم شده است.


از آنجا که توسعه شبکه نیازمند همکاری و هماهنگی انواع دیواس‌های مختلف و نرم‌افزارهای گوناگون است سیستم‌های پیجینگ اکسیس این قابلیت را دارد که بتواند به خوبی از سیستم‌های توسعه یافته توسط شرکت‌های دیگر پشتیبانی کند. همچنین امکان برنامه نویسی دیوایس‌های این سیستم پیجینگ نیز وجود دارد.

 

اینترکام شبکه Axis

اینترکام شبکه Axis یک سیستم ارتباطی بر پایه شبکه است که توسط شرکت Axis Communications تولید می‌شود. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق شبکه‌های کامپیوتری به یکدیگر پیام دهند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اینترکام شبکه Axis برای ارتباطات داخلی در ساختمان‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و سازمان‌های دیگر استفاده می‌شود. این سیستم می‌تواند به صورت بی‌سیم یا با سیم عمل کند و امکاناتی مانند امنیت بالا، انعطاف‌پذیری و قابلیت گسترش را فراهم می‌کند.


دستگاه های ارتباطی صوتی و تصویری قوی و ایمن: اینترکام تحت شبکه Axis نظارت تصویری، ارتباط دو طرفه و کنترل ورود از راه دور را در یک دستگاه ترکیب می کند. ایده آل برای ورودی ها و خروجی ها یا پخش در یک منطقه بزرگتر است که می تواند به ایجاد امنیت کلی بهتر کمک می کند.


دسترسی راحت: اینترکام شبکه Axis ورود ایمن و بدون مانع را ارائه می دهد. آنها به شما این امکان را می دهند که از مکان های دور با بازدیدکنندگان خود رو در رو صحبت کنید و به لطف قابلیت های صوتی برجسته، می توانید مطمئن باشید که مکالمه را به وضوح می شنوید. آنها همچنین شامل ویژگی های دسترسی برای افراد کم شنوا هستند. 


اینترکام‌های تحت شبکه Axis که برای قرار گرفتن در نزدیکی ورودی‌ها و خروجی‌ها یا پخش شدن در یک منطقه بزرگ‌تر طراحی شده‌اند، به تقویت سیستم‌های نظارت تصویری موجود شما کمک می‌کنند تا امنیت کلی بهتری را فراهم کنند.  به لطف تجزیه و تحلیل های سیستم های صوتی و تصویری، آنها می توانند اخطارهای صوتی یا ضبط را ایجاد کنند، به عنوان مثال زمانی که یک بازدیدکننده نزدیک می شود یا اگر صدای شلیک گلوله یا تجاوز شناسایی شود. همچنین می‌توانید رویدادهای خطرناک را ضبط کنید و در مواقع اضطراری مانند آتش‌سوزی هشدارهای فوری ارسال کنید.
 

سیستم پیچینگ اکسیس چطور کار می‌کند؟

یکی از الزماتی که هر سیستم پیچینگ پیشرفته‌ای دارد آن است که بتواند به خوبی تمامی نیازمندی‌های اعلام، ارتباط، توزیع و انتشار داده، اطلاعات و سخن را فراهم آورد. در محیط‌های بزرگ مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز نظامی و تجمعی مانند پادگان‌ها، پالایشگاه‌ها و سایر موارد علاوه بر این موارد مدیریت دقیق دیوایس‌های ارتباطی و نیز کنترل ابزارها را نیز باید به لیست قابلیت‌های یک شبکه پیچینگ اضافه کرد. همچنین در زمان خطر یک شبکه پیجینگ باید بتواند به خوبی از سیستم‌های هشدار‌دهی و اطلاع رسانی یک سویه و یا چند سویه پشتیبانی کند.

 

قابلیت های سیستم پیجینگ اکسیس

سیستم‌های پیجینگ اکسیس با توجه به تمام این خواسته‌ها طراحی شده‌اند و به همین خاطر قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را برای مدیریت صدا و ارتباطات داخلی در یک سازمان و فضاهای داخلی و خارجی را به شما ارائه می‌کنند. برخی از قابلیت‌های سیستم پیجینگ اکسیس به شرح زیر هستند:


1- با استفاده از میکروفن‌های با کیفیت ،صدای بدون نویز از کاربران دریافت می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که سیستم شما بتواند به تلفن‌های سازمانی و کال استیشن‌ها و اینترکام‌ها متصل شود. با این کار کاربران ناظر و مسئول می‌توانند به راحتی پیام خود را به درون شبکه منتقل کرده، با هم در ارتباط باشند و یا با استفاده از اسپیکرها و بلندگو تحت شبکه در فضای سازمان پخش نمایند.

 

جهت ورود به صفحه محصولات سیستم پیجینگ اینجا کلیک کنید. 

2- در سیستم پیجینگ Axis شما می‌توانید به راحتی از تمامی اسپیکرها، بلندگوهای شیپوری و ستونی و نیز بلندگوهای خارجی بهره بگیرید. با این روش یک توزیع صدای با طنین، یکپارچه و قابل کنترل را در اختیار دارید. همچنین، چون که در اینجا اسپیکرها و بلندگوها از IP آدرس برای اتصال به شبکه استفاده می‌کنند، توزیع صدا در محیط‌های مختلف قابل مدیریت است. برای مثال در فضاهای آموزشی، بیمارستان‌ها و مراکز تجمع، می‌توانید صدا را فقط در یک محیط توزیع کنید و بر خلاف سیستم‌های آنالوگ صدا در کل محیط توزیع نمی شود.


3- سیستم‌های اینترکام اکسیس این قابلیت را دارند که می‌توان با استفاده از تلفن‌های سازمانی که در بخش‌های دیگر این سایت به آن اشاره گردید، در آن‌ها صحبت کرد. با این کار هزینه‌های سازمانی کاهش یافته و شبکه ارتباطی ما ماژولار و بسیار انعطاف‌پذیر می‌شود. همچنین میز کار کاربران بسیار خلوت‌تر می‌شود و تنها با فشردن چند دکمه و منو کاربران می‌توانند اقدام به پخش صدا در محیط مورد نظرشان کنند. قابلیت‌های اعلام هشدار، پخش پیام در زمان بندی‌های مشخص و غیر را نیز می‌توان با بهره‌گیری از این اینترکام ها هماهنگ کرد و در نتیجه یک سیستم چند بخشی را در اختیار خواهیم داشت.

 

4- پشتیبانی از میزگردها، کنفرانس‌ها و همایش‌ها نیز یکی دیگر از قابلیت‌های پیجینگ اکسیس است. در مجالس بزرگ نیاز به بهره‌گیری از میکروفن و بلندگو برای ارتباطات فعال میان افراد و سخنگویان وجود دارد. سیستم پیجینگ اکسیس این قابلیت را دارد که تعداد بی شماری از بلندگوها و نیز تعداد قابل توجهی از اسپیکرها را پشتیبانی کند. تنها محدودیتی که در این زمینه وجود دارد، پشتیبانی سرورهای مرکزی، روترها و دیگر اجزای شبکه است. برای مثال در مجلس شورای اسلامی تعداد حداقل 300 نماینده می‌توانند بدون مشکل در میکروفن خود صحبت کرده و صدای آن‌ها در تمام صحن پخش شود. در کنار این موارد این قابلیت در سیستم‌های پیجینگ اکسیس وجود دارد که بتوان صدای سخنگویان را ضبط کرده و یا از طریق شبکه‌های دیگر در لحظه به اشتراک گذاشت که قابلیت بسیار فوق‌العاده‌ای برای خبرنگاران و رسانه‌ها به حساب می‌آید.

 

5- از قابلیت‌های دیگر سیستم پیجینگ اکسیس آن است که می‌توان آن را به سیستم‌های هدست و مانیتورتینگ شبکه متصل کرد. در این سیستم‌ها کاربر ناظر با استفاده از میکروفن و هدست می‌تواند به راحتی صحبت کرده و صدای دریافتی را بشنود. در کنار این موارد این قابلیت وجود دارد که او بتواند با کلیک کردن بر روی چند منو و دکمه نحوه پخش صدا، سطح پخش صدا و نیز پیامی که باید منتشر شود را انتخاب کند. در مکان‌هایی مانند سالن‌های مترو، مراکز جمعیتی و سایر مراکز شلوغ مانند پارک‌ها، پارکینگ‌ها، مناطق تفریحی و سالن‌های خرید سیستم پیجینگ اکسیس این قابلیت را در اختیار کاربر ناظر قرار می‌دهد که بتواند شبکه صوتی را با دوربین‌های مدار بسته و سایر تجهیزات اخطار و پخش صدا هماهنگ و یکپارچه کند و بسته به نوع شرایط پیام‌های مرتبط را در محیط پخش و توزیع نماید.

 

امنیت درجه یک با اینترکام شبکه

اینترکام شبکه نظارت تصویری، ارتباط دو طرفه و کنترل ورود از راه دور را در یک دستگاه برای دسترسی فیزیکی ایمن و بدون دردسر به محل شما ترکیب می کند. با امکانات بی‌شماری که دارد برای یکپارچه‌سازی و هوش درون‌برد مانند قابلیت‌های تحلیلی، به ایجاد امنیت کلی بهتر کمک می‌کنند. 


آنها همچنین می توانند به راحتی با سیستم های ویدیویی یا صوتی موجود شما ادغام شوند، به عنوان مثال هنگامی که یک بازدیدکننده در حال نزدیک شدن است به محرک های هوشمند اجازه می دهد. این دستگاه های مقیاس پذیر را می توان با سخت افزار یا نرم افزار استاندارد باز استفاده کرد. و آنها را می توان به شبکه IP موجود شما متصل کرد و از آن تغذیه کرد، بنابراین نیازی به کابل کشی خاصی نیست.


از پردیس‌های دانشگاه گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی و زیرساخت‌های حیاتی، با اینترکام‌های شبکه Axis می‌توانید سیستم امنیتی خود را برای آگاهی کامل از موقعیت گسترش دهید. این دستگاه ها مقاوم در برابر خرابکاری، کاملا در هر محیط داخلی یا خارجی قرار می گیرند. شما می توانید بازدیدکنندگان خود را حتی در نور چالش برانگیز به وضوح ببینید و می‌توانید با بازدیدکنندگان صحبت کنید و آنها را از مکان‌های دور شناسایی کنید و به راحتی از طریق تلفن همراه، تلفن IP یا سیستم مدیریت ویدیو (VMS) به آنها دسترسی بدهید. 
 

آیا بهره‌گیری از سیستم پیجینگ اکسیس به صرفه است؟

یکی از دغدغه‌های اصلی تمام کسانی که در سازمان‌ها خواستار خرید سیستم پیجینگ اکسیس هستند، آن است که آیا خرید چنین سیستمی به صرفه است در زیر ما چند دلیل اساسی و قانع کننده داریم که خرید سیستم پیجینگ اکسیس برای سازمان شما مناسب است:


1- اگر شبکه سازمانی شما کوچک است و می‌خواهید در آینده بسته به نیاز کاریتان آن را توسعه‌دهید، خرید سیستم پیجینگ اکسیس یک انتخاب بدون جایگزین برای شماست. این سیستم به شما امکان توسعه شبکه بر اساس نیازتان را فراهم می‌آورد.


2- سیستم پیجینگ اکسیس یک سیستم چندگانه و انعطاف‌پذیر است. شما می‌توانید از هر دیوایس در این شبکه به شکل‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از تلفن‌های سازمانی به عنوان میکروفن سیستم پیجینگ استفاده کنید یا آنکه اسپیکرهای شما می‌توانند بخشی از سیستم اعلام هشدار شما نیز باشند. با این فرایند هزینه‌های شما به شدت کاهش پیدا می‌کنند و می‌توانید تمامی نیازهای خودتان را به شکل مقرون به صرفه ای بر آورده کنید.

 

جهت ورود به صفحه محصولات سیستم پیجینگ اینجا کلیک کنید. 


3- یکی از نیازهای شبکه‌ها آن است که بتوان به خوبی بر روی دیواس‌ها و نحوه کار آن‌ها نظارت و کنترل داشت. با خرید سیستم پیجینگ اکسیس این مشکل برای شما بر طرف می‌شود. شما می‌توانید به راحتی سیستم پیجینگ اکسیس را با شبکه دوربین‌های مدار بسته، سیستم هشدار، سیستم کنفرانس، سیستم VOIP و سایر بخش‌های نظارتی و ارتباطی شبکه هماهنگ و یکپارچه کنید. با این کار شما یک شبکه همه کار و قوی را در اختیار دارید که به راحتی تمامی نیازهای ارتباطی، توزیع پیام و سایر موارد را بر طرف می‌کند.

شاید به نظرتان بیاید چرا یک تولید کننده داخلی چنین مقاله ای را می نویسد ، اگر برد تجهیزات تولید شده در شرکت اتصال صوت را با برد محصولات Axis مقایسه کنید متوجه شباهت 90 درصدی در طراحی و تولید تجهیزات پیجینگ خواهید شد.
 

خرید سیستم پیجینگ تحت شبکه 

اگر شما به دنبال خرید سیستم پیجینگ جامعی هستید که به خوبی بتواند تمامی نیازمندی‌های شما را در زمینه توزیع صدا، مدیریت پخش پیام، زمان بندی ها و سایر موارد برطرف کند، قطعاً بهره گیری از سیستم پیجینگ اکسیس یک انتخاب غیر قابل انکار و جایگزینی است.

 

سخن پایانی 

سیستم پیجینگ اکسیس می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر برای ارتقا دادن ارتباطات داخل سازمانی و بهبود کارایی واحدهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این سیستم، ارتباطات سریعتر و موثرتری بین کارکنان و مدیران برقرار می‌شود و این می‌تواند به بهبود عملکرد واحدها و افزایش بهره‌وری کمک کند. از آنجایی که سیستم پیجینگ اکسیس به صورت کاملا حرفه ای عمل می‌کند، امنیت و قابلیت اطمینان آن نیز بسیار بالاست. به همین دلیل، استفاده از این سیستم می‌تواند به بهبود سازمان و ارتقای سطح خدمات ارائه شده توسط آن کمک کند.

 

سوالات متداول


1. استفاده از سیستم پیجینگ اکسیس چه مزایا و معایبی دارد ؟
مزایا استفاده از سیستم پیجینگ اکسیس شامل ارتباطات سریع و موثر، افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد واحدها، امنیت بالا و قابلیت اطمینان است. اما معایب آن ممکن است شامل هزینه‌های نصب و راه‌اندازی اولیه، نیاز به مدیریت منابع و توانایی‌های فنی برای نگهداری و پشتیبانی باشد.

 

2. چگونه می‌توان اطمینان از امنیت سیستم پیجینگ اکسیس را حفظ کرد؟
برای حفظ امنیت سیستم پیجینگ اکسیس، می‌توان از رمزنگاری قوی برای ارتباطات بی‌سیم، اعتبارسنجی دو مرحله‌ای برای دسترسی به سیستم، مدیریت دقیق دسترسی‌ها و بررسی منظم از نقاط آسیب‌پذیری استفاده کرد.

 

3. آیا سیستم پیجینگ اکسیس قابل استفاده برای انواع مختلف سازمان‌ها است؟
بله، سیستم پیجینگ اکسیس قابل استفاده برای انواع مختلف سازمان‌ها از جمله بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی است. این سیستم می‌تواند در هر محیطی که نیاز به ارتباطات سریع و موثر و همچنین امنیت داشته باشد مورد استفاده قرار گیرد.
 

 

برای مطالعه بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

لیست مقالات : بیش از صد مقاله در حوزه سیستم های پیجینگ

راهنمای سیستم پیجینگ 

راهنمای آمپلی فایر تحت شبکه 

راهنمای بلندگوهای تحت شبکه

راهنمای اینترکام تحت شبکه 

راهنمای تلفن صنعتی