سیستم پیجینگ تحت شبکه (Network Paging System) یک سیستم ارتباطی صوتی است که برای ارسال پیام‌های صوتی به دستگاه‌های پیجینگ (Pager) استفاده می‌شود. در این سیستم، دستگاه‌های پیجینگ به یک شبکه متصل شده و می‌توانند از طریق آن به پیام‌های صوتی دسترسی پیدا کنند.
سیستم پیجینگ تحت شبکه شامل یک سرور پیجینگ (Paging Server) است که از طریق آن می‌توان پیام‌های صوتی را برای دستگاه‌های پیجینگ ارسال کرد. این سرور می‌تواند به یک شبکه محلی (LAN) یا شبکه وسیع (WAN) متصل شود و به این ترتیب، ارسال پیام‌های صوتی می‌تواند از راه دور نیز انجام شود.
سیستم پیجینگ تحت شبکه قابلیت‌های متعددی دارد که شامل ارسال پیام‌های صوتی به یک یا چند دستگاه پیجینگ، ارسال پیام‌های اضطراری و هشدار به دستگاه‌های پیجینگ، و ارسال پیام‌های صوتی به دستگاه‌های پیجینگ در محیط‌های صنعتی و پزشکی است. استفاده از سیستم پیجینگ IP به دلیل قابلیت‌ها و امکاناتی که ارائه می‌دهد، در بسیاری از محیط‌های کاری و مکان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و شرکت‌ها رایج است.


قیمت سیستم پیجینگ 

در اینجا قصد داریم تا علاوه بر آشنایی کامل با سیستم پیجینگ، صفر تا صد قیمت خرید سیستم پیجینگ را مرور کنیم. موضوعات مهم در قیمت سیستم پیجینگ به صورت تیتروار به شرح زیر می باشد: 

•    تعریف سیستم پیجینگ 
•    تفاوت آنالوگ و دیجیتال 
•    انواع سیستم پیجینگ 

•    برتری ها در سیستم پیجینگ تحت شبکه
•    تجهیزات مورد نیاز در سیستم پیجینگ
•    مراحل خرید و قیمت سیستم پیجینگ 

 

تعریف سیستم پیجینگ

سامانه ای ایست جهت ارسال پیام صوتی در محوطه های داخلی و فضای باز. بیشتر پیام های صوتی ارسال شده در سیستم های صوتی جهت فراخوانی افراد، پخش پیام های هشدار ، موزیک ، رادیو، اذان و موارد مشابه می باشد.
حال اینجا به انواع سیستم پیحینگ می پردازیم 

انواع سیستم پیحینگ 

  • سیستم پیجینگ آنالوگ 
  • سیستم پیجینگ تحت شبکه 

 

معرفی سیستم پیجینگ آنالوگ

در این سیستم تمامی اجزا و زیرساخت آنالوگ هستند. کابل کشی ها از نوع سیم دو زوج مسی می باشد. اصولا در سیستم آنالوگ برای تغذیه ی بلندگو ها از آمپلی فایر های آنالوگ استفاده می شود که در توان های مختلفی در بازار ارائه می شود. توان آمپلی فایر ها با مجموع توان بلندگوهایی که به آن متصل است در ارتباط می باشد، به طور مثال اگر 10 بلندگوی با توان 20 وات داشته باشید می بایست از یک آمپلی فایر حداقل 200 وات استفاده نمائید.


در سیستم پیجینگ آنالوگ از بلندگو های سقفی، ستونی و یا شیپوری استفاده می شود که از طریق کابل های مسی به آمپلی فایر متصل می گردد. وظیفه ی اصلی آمپلی فایر در سیستم های آنالوگ تقویت صدا است . یکی دیگر از وظایف آمپلی فایر های آنالوگ، زون بندی و یا تفکیک کردن بلند گو ها است. به طور مثال هریک از طبقات یک ساختمان را می توانیم به عنوان یک زون مستقل در نظر بگیریم و به صورت جداگانه و یا باهم صدا را پخش نمائیم.


در آمپلی فایر های آنالوگ، نحوه ی تفکیک و یا زونبندی از طریق دکمه های تعبیه شده روی آن صورت می گیرد و اپراتور در زمان استفاده می تواند زون ها را انتخاب نماید. تعداد زون های قابل تفکیک در آمپلی فایر های آنالوگ حداقل 2 و حداکثر 10 می باشد. برای زون بندی بیشتر از زون سلکتور و میکسر استفاده می شود. (کاری که امروزه انجام آن توصیه نمی شود.) برخی از آمپلی فایر ها دارای ورودی های مختلفی نظیر ورودی میکروفون، USB برای پخش موزیک، DVD Player نیز هستند.


سیستم پیجینگ تحت شبکه (IP)

در ظاهر سیستم پیجینگ تحت شبکه عملکردی همچون سیستم آنالوگ دارد با این تفاوت که کابل کشی شبکه جایگزین کابل مسی می گردد. بلندگو ها و آمپلی فایر ها تحت شبکه هستند. بلندگو های تحت شبکه دارای آمپلی فایر داخلی هستند و نیازی به وجود آمپلی فایر مستقل نمی باشد. شاید بپرسید دلیل وجود آمپلی فایر تحت شبکه چیست؟
بسیاری از سازمان ها به دو دلیل از آملی فایر تحت شبکه استفاده می نمایند. دلیل اول این است که قبلا کابل کشی آنالوگ انجام داده اند و بلندگوی آنالوگ نصب کرده اند و اکنون به دنبال تبدیل سیستم پیجینگ خود به IP هستند که با قیمت آمپلی فایر های تحت شبکه می توانند بلندگوی های آنالوگ خود را به سیستم IP تبدیل نمایند.


همین جا لازمه یه تعریف مختصر از پروتکل SIP داشته باشیم: 
زبانی برای برقراری ارتباط بین تجهیزاتی که صوت را در شبکه های کامپیوتری ارسال و دریافت می کنند. با توجه به اینکه پروتکل مورد استفاده در سیستم پیجینگ تحت شبکه SIP می باشد لذا می توان آمپلی فایر های تحت شبکه، بلندگو ها و سایر تجهیزاتی که بعدا معرفی خواهند شد را به مراکز تلفن و یا سرور های پیجینگ مبتنی بر SIP متصل کرد. دلیل دوم استفاده از آمپلی فایر های تحت شبکه، قیمت بلندگو های تحت شبکه می باشد که نسبت به بلندگو های آنالوگ قیمت بالاتری دارند.(البته این موضوع فریب بزرگی است که نباید به دام آن بیفتیم).

با توجه به قیمت مس و هزینه های نگهداری کابل کشی آنالوگ در صورتی که قصد کابل کشی آنالوگ را دارید، به آسانی و با یک محاسبه سر انگشتی می توانید متوجه هزینه تمام شده ی بالاتری در قیمت خرید سیستم پیجینگ آنالوگ خواهید داشت.


برتری ها در سیستم پیجینگ تحت شبکه

اگر قیمت سیستم پیجینگ را دارید و به شما پیشنهاد سیستم ارزان آنالوگ را داده اند کمی صبر کنید ، در قسمت پائین به سادگی متوجه خواهید شد که چرا قیمت سیستم پیجینگ تحت شبکه بهتر است: 

• قابلیت گسترش آسان
در سیستم پیجینگ آنالوگ برای اضافه کردن یک اسپیکر باید از رکی که آمپلی فایر در آن قرارداد تا محل قرار گیری اسپیکر، کابل کشی کنیم. ولی در سیستم پیجینگ تحت شبکه کافیست تا از نزدیک ترین سوئیچ شبکه موجود تا اسپیکر کابل کشی کنیم و در صورت اتمام ظرفیت خروجی آمپلی فایر می بایست آمپلی فایر جدیدی به رک اضافه کنیم (البته در صورتی که رک ما جایی برای آمپلی فایر جدید داشته باشد). 


• کاهش کابل کشی
اگر کابل کشی شبکه داشته باشیم، برای توسعه و یا نصب تجهیزات جدید مثل بلندگو ها کار سختی نداریم چون خیلی راحت می تونیم از اسپلیتر برای اضافه کردن یا گسترش نود های شبکه ی موجود در مسیر بلندگوهای تحت شبکه استفاده کنیم. شاید نگران جریان برق مصرفی بلندگو ها باشید ولی در اکثر مواقع می تونید از PoE Combiner استفاده کنیم (کافیه بین سوئیچ و تجهیزات پیجینگ از یک جفت کمباینر استفاده کنیم).


• امکان پیج کردن روی شبکه در هر نقطه ی جغرافیایی 
برای پیج کردن یک بلندگوی تحت شبکه کافیست در هر جایی از دنیا به شبکه ی بلندگو های نصب شده دسترسی داشته باشیم ولی برای پیج کردن سیستم آنالوگ چاره ای به جز حضور در کنار آمپلی فایر نیست. 


• امکان استفاده از تلفن های رومیزی به عنوان پیجر
همانطور که گفتیم، پروتکل SIP به تمامی تجهیزات صوتی تحت شبکه امکان ارتباط می دهد و با توجه به اینکه مراکز تلفن تحت شبکه هم با همین پروتکل کار می کنند لذا می توانیم از مراکز تلفن برای پیج کردن بلندگو های تحت شبکه استفاده کنیم.


• سهولت در مدیریت
تجهیزات در سیستم پیجینگ تحت شبکه از طریق سرور پیجینگ کنترل می شود. تمامی تنظیمات مربوط به تجهیزات پیجینگ تحت شبکه می تواند از طریق صفحه ی وب تنظیم و مدیریت شود. امکان مانیتور کردن و عیب یابی تجهیزات پیجینگ تحت شبکه به آسانی برای مدیران امکان پذیر است و این امر موجب سهولت در مدیریت آن می گردد.


• امکان اتصال از طریق وب سرویس به سامانه های نرم افزاری
سیستم پیجینگ تحت شبکه امکان اتصال به سیستم های دیگر مثل مرکز تلفن، رله های کنترلی و سیستم های هشدار و آتش نشانی را دارد.  با توجه به مزایای سیستم پیجینگ تحت شبکه، در ادامه به بررسی نکات مربوط به قیمت سیستم پیجینگ تحت شبکه خواهیم پرداخت. 

 

تجهیزات مورد نیاز در سیستم پیجینگ 

 

اسپیکرهای تحت شبکه 

آمپلی فایر تحت شبکه 

میکروفون تحت شبکه 

اینترکام تحت شبکه 

 

اسپیکر یا بلند گوهای تحت شبکه

این بلندگوها در نمونه های ساخته شده مشابه بلندگوهای رایج در بازار هستند با این تفاوت که دارای یک برد الکترونیکی هستند که امکان ارسال و دریافت صدا بر روی بستر شبکه را فراهم می سازد . بلندگوهای IP با توان حداکثر 30 وات می توانند از PoE استاندارد جهت تامین برق استفاده نمایند، البته لازم است که بدانیم برخی از سوئیچ های استاندارد در دنیا مثل سیسکو در برخی مدل ها مثل سری 9300 می توانند 90 وات خروجی داشته باشند یعنی بلندگو هایی با توان 90 وات ولی با توجه به گران بودن این سوئیچ ها برای بلندگو های با توان بیشتر می توان از PoE Injector به همراه آداپتور های با توان بیشتر استفاده کرد.
بلندگو های IP همانند یک داخلی در مرکز تلفن و یا سرور پیجینگ رجیستر می شوند. بلندگو های تحت شبکه می توانند از طریق میکروفون تحت شبکه و یا آی پی فون ها پیج شوند. همچنین با استفاده از سرور پیجینگ می توان موسیقی یا فایل های صوتی زمانبندی شده را نیز توسط بلندگو ها پخش کرد. 

 

اسپیکر سقفی تحت شبکه

برای بلندگو های سقفی تحت شبکه در مکان هایی که ارتفاع سقف در آنها 3 متر می باشد بهتر است حداکثر توان خروجی 5 و 10 وات باشد ولی در سالن ها ، لابی ها و سازه های با ارتفاع سقف بالای 3 متر می توان از تحت شبکه سقفی تا توان 30 وات نیز استفاده کرد. دلیل عدم استفاده از بلندگو های سقفی با توان بیش از 5 و 10 وات در مکان های با ارتفاع بیش از 3متر، تولید صدای آزار دهنده می باشد. مساحت تحت پوشش در بلندگو های سقفی متناسب با شلوغی و نویز محیط می تواند از 20 الی 60 متر مربع باشد. حداکثر فاصله طولی بلندگو های سقفی از یکدیگر در محیط های مستطیلی شکل بین 8 الی 10 متر می باشد.

اسپیکر ستونی تحت شبکه

بلندگو های ستونی تحت شبکه در دو نوع Outdoor و Indoor تولید می شوند و مناسب برای محیط های با وسعت بالا و شلوغ می باشد. در صورتی که از بلند گو های ستونی IP در محیط های شلوغ و با نویز محیطی بالا که جمعیت زیادی در آنها در حال رفت و آمد می باشند بهتر است از تعداد اسپیکر های ستونی تحت شبکه بیشتر با توان پایین استفاده نمائید تا علاوه بر پخش یکنواخت صدا از تولید صدای بلند که باعث اذیت سیستم شنوایی انسان می گردد جلوگیری نمائید. مساحت تحت پوشش در بلندگو های ستونی تحت شبکه متناسب با شلوغی و نویز محیط می تواند از 50 الی 150 متر مربع باشد. حداکثر فاصله طولی اسپیکر های ستونی IP از یکدیگر در محیط های مستطیلی شکل بین 10 الی 15 متر می باشد.

 
اسپیکر شیپوری تحت شبکه

اسپیکر یا بلندگوی شیپوری تحت شبکه مناسب برای استفاده در محیط های باز و نویزی می باشد. بلندگوی شیپوری تحت شبکه نوع خاصی از بلندگوهاست که با استفاده از یک المان شیپوری اکوستیک می تواند صدای تولید شده در درایور را به طور موثر افزایش دهد. در شکل معمولی بلندگو های شیپوری IP، ساختار آن شامل یک درایور فشرده سازی صدا می باشد که از طریق ویبراتور مگنت فلزی، صدا را از طریق دیاگرام فلزی کوچکی در شیپور منتشر می کند.

شیپور برای آماده سازی بهتر صدا جهت عبور در هوا طراحی شده است طوری که می تواند صدای تولید شده در کمپرسور صدا را در فضای بیشتری پرتاب نماید. یه قسمت باریک تر بلندگوی شیپوری تحت شبکه در اصطلاح گلو و قسمت بزرگ ان را دهانه می نامند. مشکل اصلی در طراحی بلندگو های شیپوری حذف شدن فرکانس بالای صدا در قسمت گلویی بود که بعد ها این مشکل بهبود یافت.
نقطه قوت اسپیکرهای شیپوری تحت شبکه، توان سه برابری در پرتاب صدایی است که از طریق مچینگ و درایور صدا تولید شده است و نقطه ضعف در گوش خراش بودن صدای خروجی از دهانه است. طراحی بلندگو های شیپوری تحت شبکه آن ها را مناسب برای استفاده در فضاهای باز نموده است. همچنین در محیط های پر نویز مثل کارخانه ها نیز کاربرد بهتری دارد.

بلندگو های شیپوری تولید شده در شرکت اتصال صوت در صورت تامین برق از طریق PoE می تواند 30 الی 50 وات موثر صدا را تامین نماید ولی در صورت نیاز به توان بیشتر می بایست از آداپتور به عنوان منبع تغذیه استفاده کرد. جنس فایبر گلاس بلندگو های شیپوری امکان استفاده از این محصول را در محیط های مرطوب و دارای خورندگی بالا را فراهم نموده است. بلند گو های شیپوری ضد آب و مناسب استفاده در محیط های بیرونی و یا داخل سوله های تولید می باشد.

اینترکام تحت شبکه

تلفنی تحت شبکه بدون هندست و با امکانات کنترلی بیشتر شاید چنین تعریف خلاصه ای باعث شود تا ارزش این ابزار ارتباطی در نظر شما کمتر به نظر بیاید اما این طور نیست و در ادامه متوجه خواهید شد که اینترکام های تحت شبکه می توانند علاوه بر سهولت در ارتباطات تلفنی، باعث تسریع در عملکرد گردند.
 

انواع اینترکام تحت شبکه  

با توجه به کاربرد اینترکام ها در صنایع مختلف در این جا می توان به نمونه های تولید شده ی آن اشاره کرد:
1. اینترکام صوتی با دکمه پوش تو تالک
2. اینترکام صوتی با کیبورد جهت شماره گیری 
3. ایترکام صوتی با دکمه پوش تو تالک و کیبورد 
4. اینترکام تصویری بدون صفحه نمایش
5. اینترکام تصویری با صفحه نمایش 
6. اینترکام با چراغ هشدار تماس و آژیر تماس


تعریف آمپلی فایر تحت شبکه 

اساس کار آمپلی فایر تحت شبکه، تقویت سیگنال های ضعیف صدای منتقل شده در بستر شبکه می باشد.  میزان تقویت صدا در آمپلی فایرهای تحت شبکه متفاوت است. در آمپلی فایر های IP، صدا از بستر شبکه وارد می شود و بعد از تقویت شدن به سمت خروجی ارسال می گردد. اصولا خروجی آمپلی فایر های تحت شبکه ، بلندگو های آنالوگی هستند که به نسبت توان آمپلی فایر تغذیه می شوند. 
 
کاربرد آمپلی فایر های تحت شبکه 


1. به صورت آمپلی فایر تعبیه شده در بلندگو های تحت شبکه 
2. تغذیه بلندگوهای آنالوگ در توان های بالا 

جهت خرید قیمت آمپلی فایر تحت شبکه با اتصال صوت تماس بگیرید.


آمپلی فایر های تعبیه شده در بلندگو های آنالوگ اصولا در توان های پایین تری صدا را تقویت می کنند، به طور مثال در بلندگو های سقفی، استاندارد توان خروجی، 5 الی 7 وات می باشد. با توجه به اینکه توان مصرفی در بلندگوهای تحت شبکه زیاد نیست، می توان جریان مصرفی آن ها را از جریان برق روی شبکه (PoE) تامین کرد. 
برای آمپلی فایر های با توان بالا، از جریان برق 220 ولت استفاده می شود. برای تغذیه مدار آمپلی فایر های تحت شبکه نیاز به ترانس های تقویت دوبل می باشد که بتوانند صدای ورودی از بستر شبکه را به سمت بلندگو ها هدایت کرد. 
با توجه به وزن و اندازه ترانس های تغذیه ، سعی می شود تا در طراحی آمپلی فایر های تحت شبکه، حداکثر توان را بین 200 الی 400 وات در نظر گرفت. 


میکروفون تحت شبکه 

میکروفون تحت شبکه می تواند به عنوان یک نقطه پایانی و عملکردی شبیه میکروفون گردن غازی سالن جلسات را داشته باشد. میکروفون های تحت شبکه را غالبا میکروفون رومیزی، کنسول رومیزی و یا میکروفون پیجینگ تحت شبکه نیز می نامند. میکروفون IP از پروتکل SIP برای برقراری ارتباط استفاده می کند. با توجه به اینکه از میکروفون تحت شبکه در فراخوانی و یا پیج کردن بلندگو ها و یا دیگر اینترکام ها استفاده می کنیم میکروفون گردن غازی برای راحتی کاربر در حین استفاده طراحی شده است.
 
میکروفون های تحت شبکه دارای مدل های مختلفی می باشد. در میکروفون تحت شبکه از یک دکمه تماس سریع و کیپد استفاده می شود. در برخی از محیط ها که ارتباطات پیچیده ای مورد نیاز می باشد از مدل هایی با صفحه نمایش لمسی برای سهولت استفاده می گردد نظیر سکو های مترو و قطار.


هزینه نصب و اجرا سیستم های پیجینگ تحت شبکه

هزینه نصب و اجرای سیستم‌ پیجینگ تحت شبکه ممکن است بسته به انواع سیستم و نیازهای شما متفاوت باشد. اما در کل، هزینه‌های نصب و اجرا شامل موارد زیر است:
هزینه دستگاه‌های پیجینگ: این شامل خرید دستگاه‌های پیجینگ و تجهیزات مرتبط است. یعنی قیمت این دستگاه‌ها بسته به تعداد و نوع آن‌ها متفاوت خواهد بود.
هزینه نرم‌افزار: برخی از سیستم‌های پیجینگ نیازمند نصب نرم‌افزارهای مدیریتی و پشتیبانی هستند. هزینه نرم‌افزارها نیز باید در نظر گرفته شود.
هزینه نصب و پیکربندی: این شامل هزینه نصب و پیکربندی دستگاه‌های پیجینگ و نرم‌افزارهای مرتبط است. همینطور هزینه‌های مربوط به نصب سیستم‌ها، اتصال به شبکه و تنظیمات فنی می‌شود.
هزینه آموزش: در صورتی که نیاز به آموزش کاربران برای استفاده از سیستم پیجینگ باشد، هزینه‌های مربوط به آموزش نیز باید در نظر گرفته شود.
هزینه پشتیبانی و خدمات پس از فروش: برخی از تأمین‌کنندگان سیستم پیجینگ خدمات پشتیبانی و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند که ممکن است هزینه‌های اضافی داشته باشد.
به طور کلی، هزینه نصب و اجرای سیستم پیجینگ تحت شبکه بسته به این موارد و نیازهای شما متفاوت است. برای دقیق‌ترین اطلاعات، بهتر است با تأمین‌کنندگان مختلف تماس بگیرید و پیشنهادات و قیمت‌های آن‌ها را مقایسه کنید.

 
مراحل خرید و به دست آوردن قیمت سیستم پیجینگ 

مراحل به این ترتیب خواهد بود : 
1. طراحی 
2. بررسی قیمت ملزومات ( و خرید آن) و اجرای زیرساخت سیستم پیجینگ
3. بررسی قیمت ملزومات اصلی سیستم پیجینگ و خرید آن
4. نصب و پیاده سازی سیستم پیجینگ
برای برای بررسی قیمت سیستم پیجینگ و خرید آن باید بدانیم در چه مرحله ای هستیم. 


همانطور که می بینیم اگر در مرحله طراحی هستیم می بایست این کار را به شخصی که دانش و تجربه ی کافی دارد واگذار کنیم و یا از مشاوره ی آن استفاده کنیم. 
در هر صورت مراحل طراحی سیستم پیجینگ به شرح ذیل می باشد: 
1. تهیه نقشه متریک سازه
2. بررسی مسیر های کابل کشی و اتخاب بهترین مسیر 
3. بازدید از نمونه های اجرا شده برای بدست آوردن میزان نویز محیطی نقاط نصب
4. تعیین نوع، تعداد و میزان توان بلندگو ها 
5. تعیین نوع رک، سوئیچ های شبکه و جنس کابل شبکه برای کاربرد های مختلف
6.  جایگذاری در نقشه 

 

نکات لازم قبل از خرید سیستم پیجینگ

قبل از خرید سیستم پیجینگ برخی از نکات زیر را در نظر بگیرید:
نیازها و اهداف: ابتدا باید نیازهای خود را برای استفاده از سیستم پیجینگ مشخص کنید. آیا برای استفاده در یک بیمارستان، دانشگاه، شرکت یا محیط صنعتی است؟
امکانات و ویژگی‌ها: بررسی کنید که سیستم پیجینگ مورد نظر چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟ این شامل تعداد دستگاه‌ پیجینگ قابل پشتیبانی، امکان ارسال پیام‌های اضطراری، قابلیت اتصال به شبکه و امکانات مدیریتی است.
سازگاری با سیستم‌های موجود: اگر شما دارای سیستم‌های موجودی همچون سیستم‌های اطلاع‌رسانی یا امنیتی هستید، اطمینان حاصل کنید که سیستم پیجینگ جدید با این سیستم‌ها سازگاری دارد.
کیفیت صدا: اگر استفاده از پیام‌های صوتی مهم است مطمئن شوید که سیستم پیجینگ انتخابی دارای کیفیت صدای بالا و قابلیت ارسال پیام‌های صوتی باکیفیت است.
هزینه: بررسی کنید که هزینه نهایی شامل قیمت دستگاه‌های پیجینگ، نرم‌افزارها، خدمات نصب و پشتیبانی چقدر است.
خدمات پس از فروش: تأمین‌کننده سیستم پیجینگ خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد، از جمله نصب، آموزش و پشتیبانی فنی.

با توجه به این موارد، می‌توانید سیستم پیجینگ مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید.
 

قیمت سیستم پیجینگ ارزان

قیمت سیستم پیجینگ بر اساس چندین عامل محاسبه می‌شود. این عوامل شامل موارد زیر می‌شود
تعداد دستگاه‌ها: قیمت سیستم پیجینگ به تعداد دستگاه‌هایی که نیاز است که در سیستم استفاده شود وابسته است. هر دستگاه پیجینگ دارای هزینه‌ای مشخص است و با افزایش تعداد دستگاه‌ها هزینه نیز افزایش می‌یابد.
قابلیت‌ها و ویژگی‌ها: برخی از سیستم‌های پیجینگ دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی مانند اتصال به شبکه‌های صنعتی، مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی و قابلیت اتصال به سایر تجهیزات است. این ویژگی‌ها می‌توانند تأثیر مستقیمی بر قیمت سیستم پیجینگ داشته باشند.

نرم‌افزارهای مورد نیاز: برخی از سیستم‌های پیجینگ نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای خاص برای پیکربندی و مدیریت هستند. هزینه نرم‌افزارها نیز باید در محاسبه قیمت در نظر گرفته شود.
خدمات پس از فروش: برخی از تأمین‌کنندگان سیستم‌های پیجینگ خدمات پس از فروش مانند نصب، آموزش و پشتیبانی فنی ارائه می‌دهند که می‌تواند به صورت جداگانه یا به صورت بسته به قیمت اضافه شود.
بنابراین، محاسبه قیمت سیستم پیجینگ نیازمند بررسی دقیق نیازها، ویژگی‌ها و امکانات مورد نظر و ارتباط با تأمین‌کنندگان مختلف است.

 

قیمت ملزومات و اجرای زیرساخت سیستم پیجینگ
اصولا اجرای زیرساخت سیستم پیجینگ همزمان با اجرای زیرساخت شبکه با هم انجام می شود ولی در صورتی که این کار به صورت جداگانه صورت می پذیرد کافیست مطابق با نقشه ی طراحی شده نسبت به بررسی قیمت و خرید ملزومات زیرساخت و واگذاری آن به پسیو کار و یا مجری مناسب آن اقدام کنیم . 

 

قیمت ملزومات اصلی سیستم پیجینگ
برای خرید ملزومات اصلی مطابق با نقشه می بایست از بازار قیمت بگیریم . قیمت ما می تواند داخلی و یا خارجی باشد. با توجه به اینکه تولید کننده های خوبی در بازار سیستم پیجینگ وجود دارد بهتر است با قیمت و پشتیبانی مناسب تری برای خرید سیستم پیجینگ از بازار داخل اقدام کنیم . 

 

نصب و راه اندازی سیستم پیجینگ 
برای نصب سیستم پیجینگ و راه اندازی و تحویل آن می توانیم از تیم های مجربی که تجربه ی لازم را دارند بخواهیم تا کار نصب را انجام دهند. 

 

سخن پایانی

سیستم پیجینگ قیمت مناسبی دارد و به عنوان یک راه حل ارتباطی سریع و موثر بین افراد و گروه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم می‌تواند بهبود قابل توجهی در ارتباطات داخلی و خارجی سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد کند و به دلیل قابلیت‌های ارتباطی و امنیتی آن، ارزش افزوده زیادی را به ارتباطات تیمی و سازمانی اضافه کند. به طور کلی، سیستم پیجینگ ارزشمند و قیمت مناسبی دارد و می‌تواند بهبود محسوسی در ارتباطات سازمانی و تیمی ایجاد کند.


سوالات متداول

۱. قیمت سیستم پیجینگ چقدر است؟ 
قیمت سیستم پیجینگ به شرکت و نوع سرویس مورد نظر متفاوت است. برای دریافت قیمت دقیق باید با شرکت ارتباط برقرار کرد.

 

۲. آیا قیمت سیستم پیجینگ ارزان‌تر از سیستم‌های ارتباطی دیگر است؟ 
در مقایسه با بعضی از سیستم‌های ارتباطی دیگر، قیمت سیستم پیجینگ ارزان‌تر است. اما همانطور که گفته شد قیمت به شرکت و نوع سرویس مورد نظر متفاوت است.

 

۳. آیا قیمت سیستم پیجینگ تاثیری بر کیفیت خدمات آن دارد؟ 
قیمت سیستم پیجینگ تاثیری بر کیفیت خدمات آن ندارد. اما باید توجه داشت که انتخاب شرکت مناسب و تجربه آن‌ها در ارائه خدمات پیجینگ می‌تواند تاثیر بسیاری در کیفیت خدمات داشته باشد.
 

برای مطالعه بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

لیست مقالات : بیش از صد مقاله در حوزه سیستم های پیجینگ

راهنمای سیستم پیجینگ

راهنمای آمپلی فایر تحت شبکه

راهنمای بلندگوهای تحت شبکه

راهنمای اینترکام تحت شبکه

راهنمای تلفن صنعتی